همه چیز در مورد کارمزد رزرو آنلاین هریس

 

 

همه چیز در مورد کارمزد رزرو آنلاین

یکی از موارد مهم برای هتلداران اطلاع از میزان کارمزد رزرو آنلاین است که در این مطلب این موضوع را به صورت کامل توضیح خواهیم داد

 

میزان کارمزد رزرو آنلاین برای رزرو هایی که روی سایت انجام می شود یک در صد از مبلغ پرداختی می باشد .

برای مثال اگر یک اتاق 100 هزار تومان باشد کارمزد رزرو آنلاین آن 1000 تومان می شود .در صورتی که مبلغ اتاق 100 هزار تومان باشد و هتل به مهمان خود مثلا 50 در صد تخفیف بدهد مبلغ پرداختی مهمان 50 هزار تومان خواهد بود که در این صورت کارمزد رزرو آنلاین 500 تومان خواهد بود .

مبلغ رزرو در لحظه ی رزرو به همان حسابی که هتل اعلام کرده است واریز می گردد و در همان لحظه مبلغ کارمزد نیز تسهیم و به حساب هریس واریز می گردد. برای مثال :

اگر یک اتاق 100 هزار تومان فروخته شود مبلغ 99هزار تومان آن به حساب هتل و مبلغ 1000 تومان نیز به حساب هریس واریز می گردد.

نکته مهم : این نوع تسهیم در حالی صورت می پذیرد که هتل تصمیم بگیرد مبلغ کارمزد را خودش بدهد

تصویر زیر نحوه محاسبه قیمت اتاق را به مهمان نمایش میدهد در این تصویر هتل خودش کارمزد را پرداخت می کند :

 

. راه دیگری نیز وجود دارد .

هتل اگر تصمیم بگیرد کارمزد را نپردازد این امکان وجود دارد که کارمزد رزرو آنلاین از مهمان دریافت شود . در این حالت در پیش نمایش فاکتور مهمان مبلغ اتاق را 100 هزار تومان نمایش می دهیم و مبلغ کارمزد رزرو آنلاین را 1000 تومان و در محموع مبلغ دریافتی از مهمان 101 هزار تومان خواهد بود

تصویر زیر نحوه محاسبه قیمت اتاق را به مهمان نمایش میدهد در این تصویر مهمان کارمزد را پرداخت می کند :

بلافاصله پس از پرداخت مهمان مبلغ 100 هزار تومان اتاق به صورت کامل به حساب هتل واریز و مبلغ 1000 تومان کارمزد نیز به حساب هریس واریز می شود . در این حالت استفاده از نرم افزار رزرواسیون انلاین برای هتل 100 در 100 رایگان خواهد بود و هتل نیازی به پرداخت هزینه نخواهد داشت .

از میان هتل هایی که از سیستم رزرو آنلاین بهره مند شده اند 90 در صد آنها از روش دوم استفاده می کنند.

کارمزد هریس برای رزرو از طریق ساین و API:

زمانی که یک رزرو از طریق ساین و یا API انجام شود کارمزد دریافتی شرکت هریس نیم درصد تا یک درصد بسته به میزان تراکنش خواهد بود . برای مثال یک رزرو 100 هزار تومانی در این حالت 500 تومان کارمزد دارد . رزرو های نیم درصدی مخصوص گروه های شما هستند که از سیستم ساین و یا API  استفاده میکنند . پرداخت کارمزد نیم درصدی هم بسته به تصمیم هتل میتواند توسط هتل و یا توسط گروه پرداخت شود . رزرو های نقدی در لحظه ی رزرو تسهیم می شود و برای رزرو های اعتباری در این حالت از کیف پولی که شرکت هریس برای هتل و یا آژانس ها و سامانه ها در نظر گرفته است کارمزد کسر می گردد.

نکته بسیار مهم :

هتل هایی که گروه هایشان از طریق شرکت لاماسو با آنها قرارداد دارند با توجه به قراردادی که با شرکت لاماسو دارند در حالت  API  کارمزدی را به شرکت هریس پرداخت نمی کنند

برای آشنایی بیشتر با شرکت لاماسو اینجا را کلیک کنید

 

چرا هریس برای رزرو انلاین کارمزد دریافت می کند؟

About Net Minder
شرکت مهندسی فن آوری های نوین هریس با بیش از ۲ دهه تجربه در زمینه سیستم جامع نرم افزاری هتل داری و تحت پوشش داشتن بیش از هزار هتل و مرکز اقامتی در سطح کشور در حال حاضر یکی از معتبرترین و بزرگ ترین شرکت های صاحب نام در این زمینه در ایران می باشد .شرکت مهندسی نت مایندر ارائه دهنده خدمات رزرواسیون آنلاین شرکت مهندسی فن آوری های نوین هریس می باشد و رزرواسیون آنلاین یکی از امکانات برنامه پذیرش هریس بوده و هتل هایی که از این نرم افزار استفاده می کنند می توانند از سیستم رزرو آنلاین نیز بهره مند شوند .