قوانین و مقررات

ایجاد اختلال در سامانه
ایجاد هر نوع مزاحمت و اختلال در سامانه ، از قبیل ایجاد رزروهای موقت پی در پی یا تماسهای تلفنی و غیره، مصداق جرایم اینترنتی است و با هماهنگی های قبلی صورت گرفته با سازمان گردشگری و قوه ی محترم قضاییه منجر به پیگرد و برخورد جدی خواهد شد .
درستی اطلاعات و مشخصات هتل ها
مسئولیت تمام اطلاعات و مشخصاتی که در مورد هتلها و مراکز اقامتی در سایت مشاهده می گردد، شامل امکانات هتل ، امکانات اتاقها ، قیمت اتاقها و خدمات ، روش محاسبه ی عوارض و حق سرویس، صبحانه برای اتاقها، استخر و سونا، ترانسفر از فرودگاه و راه آهن و دیگر خدمات و تجهیزاتی که نام برده شده است به عهده ی هتل می باشد، زیرا این داده ها بطور مستقیم از هتلها دریافت گردیده و این سامانه امکان راستی آزمایی تمام آنها را ندارد ؛ اگرچه کلیات آن از اتحادیه های هتل داران راستی آزمایی شده و سپس بر روی سامانه قرارداده شده است. و همینطور هر از گاهی همکاران ما بر اساس شکایات یا نظرات مشتریان و یا بر اساس مشاهدات و بازدیدها داده های هتلها را بازبینی و به روزرسانی می کنند . با این وجود مسافرین محترمی که در خصوص اطلاعات ارایه شده تردید دارند، بهتر است قبل از تصمیم گیری در خصوص رزرو ، با خود هتل یا مرکز اقامتی و یا با دفتر فروش ما تماس گرفته و موارد را مطرح نموده و پس از دریافت پاسخ تصمیم گیری نمایند. با توجه به اینکه این سامانه اجازه ارائه تلفن هتلها را به افراد ندارد، مسافرین محترم می توانند موارد پرسشهای خود را با همکاران بخش فروش ما مطرح نمایند یا از طریق سامانه تلفنی 118 تلفن هتل یا مرکز اقامتی را یافته و تماس بگیرند .
سایر موارد
1- درخواست رزرو تنها در صورتی قطعی و قابل استناد است که تاییدیه رسمی برای درخواست کننده از طریق ایمیل فرستاده شود و در مقابل " وضعیت رزرو " واژه ی " تایید شده " و "پرداخت شده " نوشته شده باشد . تاییدیه ها افزون بر فرستاده شدن به ایمیلی که شما در ثبت اطلاعات خود مرقوم می نمایید ، از طریق پنل اختصاصی مشتریان عضو نیز قابل دسترسی است .
2- در هنگام ورود به هتل میهمانی که اتاق به نام ایشان رزرو شده باید شناسنامه و کارت ملی خود را برای دریافت اتاق به مسئول پذیرش تحویل دهد.
3- بر اساس قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران ، اقامت خانمها و آقایان در یک اتاق منوط به ارایه ی شناسنامه ، سند ازدواج (عقدنامه ) یا مجوز قانونی از اداره ی نظارت بر اماکن نیروی انتظامی خواهد بود .
4- بر اساس قوانین جاری جمهوری اسلامی ایران ، پذیرش بانوان محترم مجرد بدون همراهی مرد محرم ( بجز جزیره کیش ) در هتل امکان پذیر نمی باشد مگر اینکه به استناد گواهی لازم ، سفر به منظور شرکت در امتحان , کنکور , مسابقه و.... ویا ماموریت اداری انجام شده باشد .
5- در بیشتر هتل ها برای خردسالان قیمت اضافه تری دریافت نمی شود ولی قوانین مربوط به سن کودک و بزرگسال در بخش اطلاعات هتل و هنگام انجام رزرو به صورت جداگانه موجود می باشد.
6- در جدول انواع اتاقهای هر هتل / اقامتگاه ، به امکانات و هزینه های مشمول در قیمت های عنوان شده دقت بفرمایید . در بیشتر موارد هزینه های جانبی مانند مینی بار ،لاندری، رستوران ها و کافی شاپ ها و... به عهده مسافر است.
7- زمان تحویل و یا تخلیه اتاق مطابق با قانون آن هتل می باشد در صورت نیاز به تحویل اتاق زودتر از زمان مورد نظر و یا تخلیه دیرتر از زمان اعلام شده حتما هماهنگی قبلی انجام پذیرد.
8- در صورتی که درخواست سرویس خاصی را در زمان ورود خود به هتل و یا مدت اقامت خود در هتل دارید ، در صفحه ی ثبت مشخصات مسافر بخشی برای این منظور وجود دارد که می توانید درخواست خود را ثبت فرمایید . لازم است بدانید که اگر درخواست شما مشمول هزینه ای باشد به صورت مستقیم در هتل محاسبه و دریافت خواهد شد.
مقررات کنسل کردن رزرو
1- متاسفانه به دلیل اینکه قانون مشخص دولتی برای مبلغ و روش محاسبه ی جرایم کنسلی هتل ها وجود ندارد و این مقررات بسته به شهر ها و هتل ها و روزهای مختلف سال متفاوت می باشد ، تعیین مبلغ کنسلی به عهده هتل بوده و بوکینگ آی آر نقش چندانی در تعیین روش و میزان محاسبه ی جرایم کنسلی ندارد .بنابراین جرایم کنسلی رزرو تابع مقررات هر هتل / اقامتگاه است که در صفحه ی هتل و همچنین در صفحه ی تایید رزرو به اطلاع شما می رسد .
2- با این وجود بوکینگ آی آر به طور کلی تلاش می کند در قراردادش با هتلها و اقامتگاهها درخواست های کنسلی را به نفع مشتریان بدون هزینه یا با کمترین هزینه ی ممکن به سرانجام برساند . در بیشتر موارد درخواست های کنسلی که 14روز قبل از ورود مسافر به سامانه اعلام گردند مشمول جریمه ی کنسلی از سوی هتل نمی گردند و در صورتی که کمتر از 14 روز مانده به ورود مسافر در خواست کنسل رزرو را اعلام کنید متناسب با قوانین داخلی هر هتل جریمه ی کنسلی محاسبه خواهد شد.
3- پس از اعلام کنسلی رزرو از سوی مسافر ، مبلغ جریمه ی کنسلی طبق مقررات هتل محاسبه و از مبلغ دریافتی کسر و حداکثر بین 7 تا 10روز به حساب مشتری واریز می گردد .
4- بوکینگ آی آر برای کنسل نمودن رزرو هیچ سهمی را به عنوان عوارض یا کارمزد از مسافرین محترم دریافت نمی نماید.
5- رزروهای تایید شده برای روزهای نوروز و دیگر تعطیلات و روزهای پر سفر (High Season ) قابل کنسل کردن نیست و هیچ مبلغی به مسافرین محترم بازگردانده نمی شود .
6- مسافرین محترمی که به هر دلیل از انجام سفر منصرف می گردند باید در سریعترین زمان ممکن کنسلی رزرو خود را به اپراتور پشتیبان رزرو خود در بوکینگ آی آر اطلاع دهند. در غیر اینصورت هزینه ی پرداخت شده قابل بازگشت نخواهد بود .
7- مسئولیت نداشتن مدارک کامل هویت و زوجیت (در بیشتر هتل ها تنها عقد نامه دائمی مورد پذیرش واقع می شود) که قانونا موجب عدم پذیرش میهمان در هتل می شود به عهده میهمان بوده و عموما هتل ها در این موارد یک شب کنسلی را دریافت می کنند .
به دلیل اینکه قوانین و مقررات واحدی در هتل ها وجود ندارد و این قوانین بین شهرها و هتل ها متفاوت می باشد، از کاربران گرامی تقاضا می گردد که قوانین مربوط به هتل مورد نظر خود را به دقت مطالعه بفرمایید.

 

About Net Minder
شرکت مهندسی فن آوری های نوین هریس با بیش از ۲ دهه تجربه در زمینه سیستم جامع نرم افزاری هتل داری و تحت پوشش داشتن بیش از هزار هتل و مرکز اقامتی در سطح کشور در حال حاضر یکی از معتبرترین و بزرگ ترین شرکت های صاحب نام در این زمینه در ایران می باشد .شرکت مهندسی نت مایندر ارائه دهنده خدمات رزرواسیون آنلاین شرکت مهندسی فن آوری های نوین هریس می باشد و رزرواسیون آنلاین یکی از امکانات برنامه پذیرش هریس بوده و هتل هایی که از این نرم افزار استفاده می کنند می توانند از سیستم رزرو آنلاین نیز بهره مند شوند .